Comme annoncé, ce forum est passé en lecture seule au 1er janvier 2020. Désormais nous vous invitons à vous rendre sur notre nouvelle page communauté :
Image

A très bientôt !

Web authentication

Let's talk about plugins, widgets, scripts, and development with JEEDOM
jteeuw
Timide
Messages : 13
Inscription : 13 oct. 2014, 14:12

Web authentication

Message par jteeuw » 28 oct. 2014, 08:38

Hello,
Is it possible to disable authentication for the internal network .

Thanks,

Avatar de l’utilisateur
lunarok
Actif
Messages : 6704
Inscription : 08 août 2014, 12:48
Localisation : Anjou

Re: Web authentication

Message par lunarok » 28 oct. 2014, 09:07

This has been asked before, and if I'm right the answer is no, it's not possible.
And it's not a planned feature too, for security reason. Whatever you are on your internal network, this one can be shared for exemple with guest (maybe not your case, but still very common)
With planned mobile applications, saving your credentials will save you the auth page maybe. Or like me, use a SSO for all your self-hosted apps :)
Mon Blog | Xiaomi Home
Pour contribuer au développement des plugins (don ou achat de matériel) : Paypal
Aides nous à t'aider : les logs, détails du soucis, la doc, recherche sur le forum ...
PS : pas de support par MP, je ne répondrais pas

Avatar de l’utilisateur
loic
Administrateur
Messages : 14862
Inscription : 01 févr. 2014, 16:21

Re: Web authentication

Message par loic » 28 oct. 2014, 11:26

You can also in desktop (like mobile) check the cas "Enregistrer cet ordinateur" in connection page
Aide nous à t'aider : mets des logs, détaille ton soucis... Vous n'aurez aucune réponse de ma part si votre demande n'est pas détaillée (log, capture d'écran lisible...) ou si vous ne postez pas dans la bonne section

Vasi
Timide
Messages : 1
Inscription : 16 mai 2015, 13:53

Re: Web authentication

Message par Vasi » 16 mai 2015, 14:06

loic a écrit :You can also in desktop (like mobile) check the cas "Enregistrer cet ordinateur" in connection page
Hello.
Can you help me with some information, please?
I have installed the Jeedom in my Rasberry Pi 2 but I have not succed to conect to Jeedom.
Is there a sprecial request to connect?
Thanks.

Avatar de l’utilisateur
loic
Administrateur
Messages : 14862
Inscription : 01 févr. 2014, 16:21

Re: Web authentication

Message par loic » 16 mai 2015, 14:11

I don't understand, to connect into jeedom you juste have in web browser to type : IP_JEEDOM (or IP_JEEDOM/jeedom if you don't install it with jeedom image)
Aide nous à t'aider : mets des logs, détaille ton soucis... Vous n'aurez aucune réponse de ma part si votre demande n'est pas détaillée (log, capture d'écran lisible...) ou si vous ne postez pas dans la bonne section

Répondre

Revenir vers « Software & Plugins »

Qui est en ligne ?

Utilisateurs parcourant ce forum : Aucun utilisateur inscrit et 2 invités